Monday, June 11, 2007

Point of no return

I've abandoned my dear beanie bag for quite sometimes now.. no coffee either.. hehe.. nway.. who really cares..

Exam baru je habis. Not sure what to expect. Thought I did well... Tapi who knows.. Tawakal saje lah.. nothing left to do but lean back and pray. Alhamdulillah Allah helps me through it. Everything's smooth and silky.. a few bumps lah.. tp overall it was allright.

Habis exam ni tetiba all the urge, all the bright ideas of having fun just vanish... and I am left alone with a deep sorrow I just fail to understand. Too many regrets.. too many opportunities left untouched... Whatever.. brush it off.. istighfar.. and keep moving girl!! There's more to life than this whole self-pitying thing.. You can't move far if you kept looking back but do nothing about it.. action is what we need here... Don't just cry over your dying heart.. mend it.. fix it.. get a cardiologist if you need one... (so not funny..)

Aku akan pulang ke tanah air tak lama lagi. Mungkin itu yang menggugat ketenangan jiwaku. I'm not ready to go back... Terlalu besar cabarannya... Tak pernah aku betul2 berjaya mengkontrol diri kalau kat malaysia. Susah benar. paling kurang mesti ter 'engage' dgn borak2 tak berpekdah. Bila diajak berjumpa kawan2 lama apatah lagi. paling kurang adalah sekali ditanya 'dah ada boyfriend?'. lepas tu berlarut2 pasal lelaki.. 'takkan takde org lagi kut.?' 'lelaki kat sana takde yang hensem ke?' 'cari la sorang untuk aku sekali' arrggghhh... apa nak buat aku sengih saja lah.. susah2.. dunia mau kiamat.. xde pemisahan antara haq dan batil.. disini segalanya terlalu mudah... tiada siapa melarang aku utk berbuat baik.. tiada siapa pertikaikan aku bila aku push away semua lelaki2... yang aku dapat hanya penghormatan... tapi kalau di sana, if I keep doing what I do here, akulah kolot.. akulah jumud.. akulah berlagak best.. arggghhh... apekah ini.. baca quran in public bila ada masa lapang pun tak boleh ke?? pakai baju labuh sikit rimas orang tengok?? apa masalah?? Kenapa susah nak jadi muslim di negara islam?? kenapa?? kenapa?? tak paham aku kenapa kalo aku pergi oversea aku kena ada boyfriend.. aku kena pakai pakaian 'modern'.. aku kena berlagak minah saleh..

kesimpulannya.. suka hati akulah aku nak jadi apa... asal Allah suka... huh..

No comments: